Skomunikowanie Łobzowa i Wrocławskiej z resztą Krakowa

Plusy i minusy zakupu mieszkania na Łobzowie w Krakowie. Czy to dobra okolica, jak tam jest z komunikacją, czy jest infrastruktura itp.

Moderator: grzes

Nowy
Posty: 29
Rejestracja: 29 cze 2015, 12:07

Skomunikowanie Łobzowa i Wrocławskiej z resztą Krakowa

Postautor: Nowy » 07 lip 2015, 10:01

A ja się taka zastanawiam jeszcze nad tym, jaka jest dostępność komunikacji miejskiej na Łobzowie w Krakowie, zwłaszcza w okolicach ulicy Wrocławskiej. Bo jednak tą ulicą jedzie tylko jeden autobus - słynna 130 z osiedla Azory pod Galerię Krakowską. Dodatkowo Wrocławska ranom zwykle bardzo się korkuje w okolicy, gdzie łączy się z Prądnicką, tak że np. szybciej często można dojść na nogach z przystanku pod Biedronką do Nowego Kleparza, niż dojechać tym autobusem :/ Pod tym względem wygląda to nie tak znowu najlepiej. Macie jakieś inne pomysły :?:

ragar
Posty: 13
Rejestracja: 05 lip 2015, 22:36

Re: Skomunikowanie Łobzowa i Wrocławskiej z resztą Krakowa

Postautor: ragar » 07 lip 2015, 10:20

Jeśli chodzi o komunikację, to nie jest tak źle z tym, owszem 130 bywa często nie najlepszym pomysłem, ale jakiejś 10 min piechotą zajmuje z tego miejsca dojście do przystanku tramwajowego na Królewskiej. Z tego miejsca jest już dobry dojazd w stronę Bronowic i do centrum miasta (zwłaszcza, że tory tramwajowe wokół Plant są remontowane i być może w niedalekiej przyszłości tramwaje podają tamtędy nieco szybciej :)

No i jest jeszcze jedna opcja, która wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem, czyli pętla i przystanek tramwajowy Dworzec Towarowy, do którego odległość jest podobna jak do nowego kleparza, a w kilka minut można się z niego dostać tunelem do Dworca Głównego lub na Rondo Mogilskiej, skąd odjeżdżają tramwaje w każdą stronę Krakowa. Jeżdżą tam także tramwaje przez ul. Długą, ale to już jednak dłuższa wyprawa :)

michzio
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2015, 22:24

Re: Skomunikowanie Łobzowa i Wrocławskiej z resztą Krakowa

Postautor: michzio » 18 sie 2015, 22:28

130 to badziewny dojazd z reguły wtedy co trzeba są korki jest jeszcze 194 niedaleko ale tam też w godzinach szczytu się korkuje... do tramwaju na Biprostal czy Urzędniczą można dojść dość szybko...
Od wrzesnia są jeszcze pociągi SKM min co 30 min więc też spoko np pod dworzec główny w 5min albo do płaszowa w około 15 min... w przyszłości powinno być lepiej typu w 8 min na grzegórzki czy jakiś dojazd do łagiewnik etc. no i bronowice w jakies 2min

iti
Posty: 20
Rejestracja: 29 cze 2015, 20:00

Re: Skomunikowanie Łobzowa i Wrocławskiej z resztą Krakowa

Postautor: iti » 20 sie 2015, 23:46

Generalnie się z Tobą zgadzam, jeśli chodzi o 130 to straszna kiszka, kiedy mieszkałem w tej okolicy, to rano (między 8 i 9, choć pewnie jest tak też trochę wcześniej i trochę później) wolałem chodzić do Nowego Kleparza na autobus piechotą, bo zwykle lepiej to wychodziło niż jazda 130, która stała w długim korku do wjazdu na Prądnicką. Jeśli w okolicy przybędzie mieszkańców, to sytuacja się raczej nie poprawi. A pieszo do Nowego Kleparza będzie z 5 Dzielnicy jakieś 10-12 min.

Jeśli chodzi o 194, to w przypadku tego autobusu z Łobzowa, korki robiły się chyba na Czarnowiejskiej, z tego co pamiętam, choć kto wie, może po remoncie będzie lepiej, choć wątpię, bo przecież jej nie poszerzali, ani nic takiego, tylko nawierzchnia zmieniona.

Tramwaj przez Królewską to świetna sprawa, zwłaszcza, że teraz powinno z nim się poprawić, jeśli wyremontują torowisko wokół Starego Miasta, a tam prace idą dosyć szybko. Z tej trasy jest sporo połączeń w różne części miasta, jest w czym wybierać. Ale jeśli chodzi o tramwaj, to jest jeszcze przystanek i zajezdnia Dworzec Towarowy, wbrew pozorom, jest tam tylko odrobinę dalej, niż do Nowego Kleparza, a już od Ronda Mogilskiego, to prawie całą trasę przejeżdża się tunelem, czyli na korki jest się całkiem odpornym. Czasem lepiej zamiast tłuc się autobusem, właśnie dojechać tylko do Mogilskiego, a później już śmignąć 50.

Pociągi to również świetna rzecz, choć do Stacji Łobzów jest jednak kawałek, no ale wygląda na to, że remont linii kolejowej do Balic niedługo będzie się miał ku końcowi, i komunikacja kolejowa w Krakowie wreszcie będzie miała sens :) O ile ceny biletów faktycznie będą konkurencyjne do komunikacji miejskiej, a przecież do samego lotniska w Balicach, to tak nie było.

No ale chyba największą wisienką tej okolicy jest to, że można z niej bez najmniejszego problemu dojść na nogach do Krakowskiego Rynku i może to być naprawdę przyjemny spacer, przez Nowy i Stary Kleparz.

michzio
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2015, 22:24

Re: Skomunikowanie Łobzowa i Wrocławskiej z resztą Krakowa

Postautor: michzio » 23 sie 2015, 17:20

Hm to stacji łobzów dalej? hm aktualnie jakies 500m, być może po dobudowaniu tego przedłużenia i przebicia pod torami będzie nowe wejście na perony to wogóle będzie z 350-400m zależy jak się będzie dało dojść... na Dworzec Towarowy to już z 1.8km będzie więc średnio się tam opłaca iść.
SKMy lepsze nia ma takiego scisku jak w tramwajach, pozatym jak już ogarną te przystanki hala targowa, łącznice krzemionkach to będzie dość dobry dojazd + tutaj beda pociagi nie tylko na balice ale tez do trzebini (katowic) wiec mozliwe ze czestotliwosc kursowania bedzie kolo 15 min nawet.
Pewnie kiedys będzie zintegrowany bilet na pociagi z karta miejska (bo bez takiego rozwiązania to ten cały SKM nie miałby w krakowie sensu)


Wróć do „Plusy i minusy Łobzowa jako miejsca na zamieszkanie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości