Trochę czasu nie było mnie na Łobzowie, w okolicy w której LC Corp stawia inwestycję 5 Dzielnica Kraków. Zdaje się, że prace na II etapie tego projektu są już dosyć mocno zaawansowane Tymczasem zaczęły tam powstawać już ściany parteru tego projektu, co doskonale widać poniżej.
Duże witryny wskazują na to, że tam także powstaną lokale usługowe, co w zasadzie jest dosyć naturalne, bowiem ulica Wrocławska ma spory potencjał do tego, żeby funkcjonowały na niej sklepy i różnego rodzaju punkty usługowe. Już są na niej przecież banki, apteki itp.
Część odlanych z betonu ścian jest tam jeszcze w deskowaniu, inne jednak są jeszcze tylko w formie zbrojeń i pewnie niedługo zostaną obłożone deskowaniem i zabetonowane. Widać, że prace cały czas się toczą i budowa dynamicznie się zmienia.
Tu z kolei mamy już zabetonowane elementy parteru oraz wystające ponad nie zbrojenia. Wygląda na to, że za jakiś czas zacznie się tam także ułożone do końca deskowanie i zaczną się przygotowania do zalania płyty stropowej nad parterem.
Od strony północnej prace są najmniej zaawansowane i tam jeszcze nie ma zbyt wielu elementów parteru, ale widać, że dużo się tam dzieje Jest dużo zbrojeń, deskowań, najpewniej teraz plac budowy zacznie się jeszcze bardziej zmieniać Zazwyczaj tak jest z budowami, że jeśli już robota wyjdzie ponad poziom gruntu, to wtedy znacznie szybciej idzie już cała reszta
Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Moderator: grzes
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Dziekuje za aktualne zdjecia z budowy II etapu, niestety moge sledzic postepy prac tylko z daleka i pewnie jak nadejdzie wiosna prace nabiora tempa
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Ten blok jest tak blisko ulicy, że na 1 pietrze od ulicy mieszkańcy będą musieli za roletami siedzieć bo mają gwarantowanych gapiów z przystanku autobusowego pod oknami. Pomijam już odgłosy autobusu przy starcie i przy hamowaniu.
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Prawda ze blisko jezdni, ale moze nie bedzie az tak tragicznie. Nie wiem jak bardzo duzy ruch jest na Wroclawskiej, moze na wyzszych pietrach nie bedzie tak uciazliwie. Bedzie chyba jakis pas zieleni? Jakies wiadomosci na ten temat?
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Nie zrobiłem niestety zdjęcia jak byłem tam obczaić ostatnio. Tj. Zrobiłem sobie tylko poglądowe I etapu i tam jest taż narożnik zaraz przy skrzyżowaniu (dobrze, że puki co ta droga jest ślepa. moje mieszkanie akurat wypada tak trochę dalej od drogi (powiedzmy, że akceptowalnie)
Natomiast II etap mieszkania od południa są przy samej drodze. Linia zabudowy jest tuż za przystankiem autobusowym (chodnikiem może będzie z 4m. Tyle, że jak czekasz na przystanku na autobus to z nudów stoisz i patrzysz centralnie ludziom do mieszkań tak na 1-3 piętrze. W zasadzie ruch na wrocławskiej jest spory i będzie jeszcze większy jak się pojawią mieszkańcy tych wszystkich bloków. Od 2 lat jest tam strefa płatnego parkowania przez co spod urzędu znikły wszystkie samochody które ciągle tam krążyły (ulica wąska to były na zmiane cofania wymijanie się bo porozstawiane po trawnikach i chodnikach auta blokowały możliwośc wyminięcia się 2 aut. Teraz jak ludzie zaczną wjeżdżać do garaży podziemnych to też może być spory ruch. Jest też opcja, że to będą głównie mieszkania na wynajem studentom bez garaży! Moim zdaniem sytuacje w tej okolicy mogłoby uratować tylko to by ZIKIT podjoł decyzje o zwężeniu wrocławskiej do 1 pasa ruchu jednokierunkowego (natomiast drugi pas przeznaczył na szerszy chodnik z alejką drzew) Wtedy po wrocławskiej mógłby być ruch z Krakowa poza na Azory. Natomiast ruch w przeciwnym kierunku Azory -> Kraków Centrum ulicą mazowiecką. Choć nie wiem czy mieszkańcy mazowieckiej by się akurat ucieszyli bo teraz to ruch leci głównie Wrocławską, podczas gdy na mazowieckiej cisza i spokój. Ale gdyby to tez była jednokierunkowa ulica z strefą 30 km/h myślę, że byłoby ok. Poszerzenie chodnika etc. może by przekonało mieszkańców. Nalaży liczyć na tak beznadziejne zakorkowanie wrocławskiej, że nie będzie innego wyjścia jak zrobienie jednokierunkowej.
Natomiast II etap mieszkania od południa są przy samej drodze. Linia zabudowy jest tuż za przystankiem autobusowym (chodnikiem może będzie z 4m. Tyle, że jak czekasz na przystanku na autobus to z nudów stoisz i patrzysz centralnie ludziom do mieszkań tak na 1-3 piętrze. W zasadzie ruch na wrocławskiej jest spory i będzie jeszcze większy jak się pojawią mieszkańcy tych wszystkich bloków. Od 2 lat jest tam strefa płatnego parkowania przez co spod urzędu znikły wszystkie samochody które ciągle tam krążyły (ulica wąska to były na zmiane cofania wymijanie się bo porozstawiane po trawnikach i chodnikach auta blokowały możliwośc wyminięcia się 2 aut. Teraz jak ludzie zaczną wjeżdżać do garaży podziemnych to też może być spory ruch. Jest też opcja, że to będą głównie mieszkania na wynajem studentom bez garaży! Moim zdaniem sytuacje w tej okolicy mogłoby uratować tylko to by ZIKIT podjoł decyzje o zwężeniu wrocławskiej do 1 pasa ruchu jednokierunkowego (natomiast drugi pas przeznaczył na szerszy chodnik z alejką drzew) Wtedy po wrocławskiej mógłby być ruch z Krakowa poza na Azory. Natomiast ruch w przeciwnym kierunku Azory -> Kraków Centrum ulicą mazowiecką. Choć nie wiem czy mieszkańcy mazowieckiej by się akurat ucieszyli bo teraz to ruch leci głównie Wrocławską, podczas gdy na mazowieckiej cisza i spokój. Ale gdyby to tez była jednokierunkowa ulica z strefą 30 km/h myślę, że byłoby ok. Poszerzenie chodnika etc. może by przekonało mieszkańców. Nalaży liczyć na tak beznadziejne zakorkowanie wrocławskiej, że nie będzie innego wyjścia jak zrobienie jednokierunkowej.
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Może jak powstanie Wspólnota Mieszkaniowa to mieszkańcy będą mogli mieć jakiś wpływ na zmianę drogi monitorując do Urzędu Miasta. Sugestia dobra tylko czy wykonalna? Jednokierunkowa rozwiązałaby problem.
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Moim zdaniem pomysł z jednokierunkową byłby bardzo dobry. Na tej ulicy brakuje cywilizacji auta stają na chodnikach (pomimo, że jest strefa płatnego parkowania, chodniki są wąskie) Taka jednokierunkowa mogłaby pozwolić na szerszy chodnik alejkę z drzewami i jakieś zatoczki dla samochodów, żeby to wszystko ucywilizować. Jednokierunkowa uspokoiłaby też ruch.
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
@michzio, jeśli chodzi o zwężenie Wrocławskiej, to myślę, że ciężko byłoby coś takiego przeprowadzić, podobnie jak to, żeby została poszerzona. Za to słyszałem jeszcze o jednym projekcie, czyli zbudowaniu alternatywnej dla Wrocławskiej drogi wzdłuż torów kolejowych, która miałaby łączyć się z ulicą Łokietka Choć nie wiem dokładnie, gdzie by taka droga miała się zaczynać, czy miałaby odchodzić od Poznańskiej, czy od Racławickiej czy może od samego wiaduktu przy stacji Łobzów... W sumie jest to jakieś rozwiązanie, choć oczywiście ma dużo minusów
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Zwężenie wrocławskiej jest jak najbardziej zasadne tylko kwestia zrobienia drogi jednokierunkowej od Cetnrum Krakowa i w drugą strone jednokierunkowej do Centrum na Mazowieckiej lub Nawet Królewskiej/Kazimierza Wielkiego. Droga przy Torach jest bez sensu tam ma powstać ciąg pieszo rowerowy połączony z tym koło kamiennej co już jest pod galerie krakowską (to ma jak najbardziej sens). W związku z tym na Wrocławskiej ścieżka nie ma sensu więc można tam albo zrobić szerszy chodnik i alejkę z drzewami, albo bus pas dla autobusów.
Warto oglądnąć to: https://www.youtube.com/watch?v=31d1cElZqPc
Poszerzanie dróg i dobudowywanie pasów nic nie daje i tak się zakorkuje na kleparza a potem na szklaku czy alejach. Lepiej zniechęcać ludzi jadących tranzytem do przesiadki np. na Pętli Krowodrza górka w tramwaj czy na przystanku (budowanym) SKA Bronowice do pociągu.
Warto oglądnąć to: https://www.youtube.com/watch?v=31d1cElZqPc
Poszerzanie dróg i dobudowywanie pasów nic nie daje i tak się zakorkuje na kleparza a potem na szklaku czy alejach. Lepiej zniechęcać ludzi jadących tranzytem do przesiadki np. na Pętli Krowodrza górka w tramwaj czy na przystanku (budowanym) SKA Bronowice do pociągu.
Re: Budowa naziemnych kondygnacji II etapu inwestycji 5 Dzielnica Kraków od LC Corp
Skoro już były zdjęcia przedstawiające jak przebiega budowa pierwszego etapu projektu 5 Dzielnica od LC Corp, to teraz jeszcze coś o tym, co dzieje się na placu budowy etapu drugiego, czyli tego, który powstaje obok przystanków na ul. Wrocławskiej
Tutaj strona południowo-zachodnia prowadzonej budowy. Widać, że toczą się tu już zaawansowane prace na pierwszym piętrze. Trzeba przyznać, że idzie to wszystko całkiem szybko i powinno to dawać powody do zadowolenia przyszłym mieszkańcom tego budynku.
Tu dobrze widać pierwsze okna w ścianie na drugiej kondygnacji, które będą wychodziły na wschód. Zdaje się, że gotowe jest już także deskowanie nad tym poziomem.
Co prawda jednak pierwszy etap jest o wiele bardziej zaawansowany, jednak też jego budowa zaczęła się o wiele wcześniej A i tu wygląda na to, że wszystko będzie szło całkiem szybko. Widać też spory porządek na placu budowy, a to chyba nieźle świadczy o firmie
Tutaj strona południowo-zachodnia prowadzonej budowy. Widać, że toczą się tu już zaawansowane prace na pierwszym piętrze. Trzeba przyznać, że idzie to wszystko całkiem szybko i powinno to dawać powody do zadowolenia przyszłym mieszkańcom tego budynku.
Tu dobrze widać pierwsze okna w ścianie na drugiej kondygnacji, które będą wychodziły na wschód. Zdaje się, że gotowe jest już także deskowanie nad tym poziomem.
Co prawda jednak pierwszy etap jest o wiele bardziej zaawansowany, jednak też jego budowa zaczęła się o wiele wcześniej A i tu wygląda na to, że wszystko będzie szło całkiem szybko. Widać też spory porządek na placu budowy, a to chyba nieźle świadczy o firmie
Wróć do „II etap inwestycji 5 Dzielnica LC Corp Kraków przy Wrocławskiej”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości